تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۱۶ مرداد ۱۴۰۳

اولین مدال ایران در المپیک پاریس| میرزازاده برنز گرفت + فیلم

امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران با شکست کشتی گیر ایرانی آذربایجان به مدال برنز المپیک رسید.

اولین مدال ایران در المپیک پاریس| میرزازاده برنز گرفت + فیلم

رویداد ۲۴ | در پایان رقابت‌های ۲ وزن نخست کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، امین میرزازاده نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای جهان در دیدار رده بندی مقابل صباح شریعتی کشتی گیر ایرانی آذربایجان و دارنده مدال برنز المپیک به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۴ بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال برنز المپیک شد تا اولین مدال آور کاروان ورزش ایران در المپیک پاریس باشد.

میرزازاده پیش از این در مبارزه نخست مقابل آدام کون از آمریکا ۳ بر یک به برتری رسید، اما در دومین مبارزه برابر میخاین لوپز، دارنده ۴ مدال طلای المپیک و ۵ طلای جهان از کوبا با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به گروه بازنده‌ها رفت. میرزازاده در گروه بازنده‌ها مقابل لی از کره جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی دیدار رده بندی شد.

پیش از این مهدی محسن نژاد دیگر نماینده ایران در ۲ وزن نخست کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴، با شکست ۳ بر یک مقابل شارشنبکوف از قرقیزستان از رسیدن به مدال برنز بازماند و به عنوان پنجمی المپیک بسنده کرد.

در جریان دیدار‌های ۲ وزن دوم کشتی فزنگی المپیک پاریس نیز محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران با شکست قاطع رقبای خود راهی فینال شد و فردا شب چهارشنبه برای کسب مدال طلای المپیک به مصاف آرتور الکسانیان دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک از ارمنستان می‌رود، اما امین کاویانی نژاد نماینده وزن ۷۷ کیلوگرم ایران از رسیدن به مدال بازماند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: کشتی ، المپیک
نظرات شما